hands_wall.jpg

الشعب يريــد

من ديوان

 

الشعب يريد

 

 

الشعـــــــب يريـــــــــــد إســـــقاط النظـــــام

و جماله و علاؤه و فخامة المدام

و الــوزرا اللى خانـوا وأكــلوا مــال حــرام

و اللى طـــفحـم ف زاده و تاجــــروا بالآلام

و اللى دبـحـــم ولاده علشــان ياخدم وســام

و اللــى بـاعـــم بـلاده لولاد العـــم ســـــــام

الشعـــــــب يريـــــــــــد إســـــقاط النظـــــام

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________

    © All Rights Reserved                           www.klamfady.com                               khaledwords@yahoo.com

 bg-footer-rtl

 

 

الارشيف

استمع

Web Design BangladeshDomain & Hosting Bangladesh

الرئيس المحتمل

img_26953

قال الرئيس المحتمل .. طول عمرى بلغــــــــــــــنى الأمل

 

قال المثل ..  خيبة الأمل راكبه جــــــــــــــــــــــــــــــــــمل

 

الشعب دايب ف الكسل  ..  خايف لا يسأل و العـــــــــــمل

 

أصل العمل مش محتمل .. للى سنين عاش للفــــــــــــشل

لجل الفشل قالوا لرئيسنا المحتمل .. لا نسألك و لا ننسأل

طـَـرَف تالت

250968_194633500582461_179772248735253_499899_1559650_n-150x1504

طرف تالت ..  عـــــــيار فالت                  حقـوق ضاعــت..  دما سـالت

عيون راحت .. نفــوس ماتت                   و ناس مالـت  .. و لا طـالـــت

وناس قالت ..                                       وناس لاجـت  ..  ولا راحــــت

رجِعــت يا مصر تانى

157342012117864.jpg2

مســــحراتى ع الظـــــلم ثايـــــــــــــــر

منقــــــراتــى و الــــــدم فــايـــــــــر

شــــايف الشـــهـيد ف ســـماك طايـــر

فــرحان ســــعيد جــاى بالبشـــايـــر

راجــــع لنيــــلك     شـــــايل جمـــيلك

يا أحـــن أم و لا فيــــــــش مثيــــلك

هادفــــن ســــكوتى و أعلــى صــوتى

و أشــفى غليـــلك و أكـــون دلـــيلك

مَلِكُ البلاد

Diary-314x2102

مَــــلِكُ البـــــــــلاد إذا نهـــب     لا تســألـنَّ عن الســـــــبب

أمسك لســـــــانك و إنسحــب      فــــذاك مِن ســـــوء الأدب

 

أعــــــناقــُــنا له تشـــــــرَئب     و قلـــــوبُنا به تنـــتَحِــب

قـد غُـرسَ فى صَدرالكُــتُـب         لـكى تَراه بلا حُـجُــــــــب

رمــــز الطبليــــــــــــه

e7c2e25c-b996-4dea-905c-75a8848ffd823

ده مـرشـــح م الـناس الســوبر 

سـاكن ف  إسـتوديو ف أكـتوبر

والأمـــــن ف أجــــازه مـرضيــه 

والناس  ف بيوتها مخفـــــيه

والبيــــه م النخــبه الـســياسـيـــه

حنجـره مـشـروخه و خشـبيه

مـوجـات  أوتــار  فـوق  صــــــوتيـــه          تسـمعـها ف تلاتين فضائيـــه

مـــا  تياللا بــنا نـمـــد شـــــــــــــويـه        و نشـوف حملته الإنتخابيـــه

يا مهلـــبيه يااااا

hartala-288x2103

يا مهلـــبيه يا.. يا مهلـــبيه يا..

آدى البير و آاادى غطـــاه .. وآاادى البيـــه اللى ملاه

مال حرام والمال طــغاه.. وآدى اللــى مقاسمين مــعااه

وآدى كل الناس شــافوه و لا حد قاللو  لااا

اللى ماسك ف الوظايف .. و اللى عارف بس خايف

و اللى مصمص الشفايف .. قال هيااخد إيه معاه

وآدى البـــاشا اللى عطاه .. مفتاح خــزنة التكيه

يا مهلـــبيه يا.. يا مهلـــبيه يا..